İnançta Delil ve Bir Tartışma Örneği

0
66

İki saati aşan bir fikri tartışmanın sonunda tartıştığım kişi bana şunu sordu:

“Mahşer günü Allah’a bunun hesabını nasıl vereceksin!”

Bu kişinin benim iyiliğimi istediğinden, beni doğru bildiği şeylere inandırıp ahiretimi kurtarmak istediğinden adım kadar eminim. Samimiyetinden hiç şüphem yok. Çünkü bu eski arkadaşım için aynı duyguları ben de besliyorum.

Peki tartışmamızın konusu neydi, Allah’a hesabını veremeyeceğim şey neymiş kısaca anlatayım.

Tartışmamızın ana konusu Kur’an ve hadislerdi. Hadislerin güvenilirliği, çelişki barındırıp barındırmadığı, Kur’an’ı açıklayıp açıklamadığı, evliya, keramet, rüyalar vs…

Ben bir hadis söz konusu olduğunda “Peygamberimiz söylemişse doğrudur” der geçerim.  Bu ifade  “Peygamberimiz söylememiş de olabilir” anlamını da içerdiği için karşı tarafta içten içe bir rahatsızlık uyandırır.

Böyle bir rahatsızlık içindeki arkadaşım tartışmanın bir noktasında bana “levlake” hadisine inanıp inanmadığımı sordu.

Bilmeyenler için levlake hadisinin ne olduğunu kısaca açıklayayım.

Bu kutsi hadiste Allah’ın Peygamberimize “Sen olmasaydın alemleri yaratmazdım” dediği iddia ediliyor.

Hadisi biliyoruz da kutsi hadis de ne oluyor diyenlere kısa bir açıklama daha yapalım:

Hadisler Peygamberimizin ağzından çıktığı iddia edilen sözlerdir.

Kutsi hadisler ise Allah’ın Peygamberimize Kur’an harici söylediği ve Peygamberimizin bize aktardığı iddia edilen sözlerdir.

Yani hadislerde Peygamber konuşur, kutsi hadislerde Allah konuşur.

Genel kabul bu yönde…

 

“Sen olmasaydın alemleri yaratmazdım.”

Ne kadar büyük bir ifade… Alemlerin yaratılma sebebi gibi muazzam bir konu…

Haydi şimdi gelin hem Peygamberimizin hem de kainatın ve insanoğlunun yaratılış sebebini Kur’an’dan öğrenelim:

Rabbimiz Kur’an’da “kainatı hikmetle ve büyük bir amaç için yarattığını” bildiriyor.

Mülk suresinin en başında Rabbimiz “kainatı hangimizin daha iyi iş yapacağını denemek için” yarattığını bildiriyor.

Görüldüğü gibi Allah kainatın yaratılış amacını Kur’an’da belirtmiş zaten. Hiçbir ayette kainatın peygamberimiz var olduğu için yaratıldığından bahsedilmiyor.

 

Peygamberimizin “alemlere rahmet olarak” gönderildiğini yine Kur’an’dan öğreniyoruz.

Kısaca Allah kainatı hangi kullarının daha iyi işler yapacağını denemek için yaratmış, Peygamberimizi de “alemlere rahmet”, uyarıcı ve müjdeleyici  bir Peygamber olarak göndermiş, insanların arasından seçmiştir.

Ben de doğal olarak arkadaşıma bu kutsi hadisin Kur’an’la çeliştiğini söyledim.

Yazımın başındaki soru işte tam bu noktada soruldu.

“Mahşer günü Allah’a bunun hesabını nasıl vereceksin!”

Benim delilim Kur’an’dı, arkadaşımın delili ise şimdiye kadar yaşamış evliyaların bu hadise karşı çıkmamış olması…

Öyle ya,  o büyük alimler, evliyalar bu hadisi doğru kabul ediyorsa, eleştirmek bizim ne haddimize değil mi! Kur’an’la çelişse bile…

Arkadaşıma verdiğim cevabı aynen aktarıyorum:

Mahşer günü sorgudayken Rabbim bana “Ben alemleri Muhammed için yaratmıştım. Sen niye buna inanmadın?” diye soracak olursa cevabım şöyle olacak:

“Yüce Rabbim Sen Kur’an’ı eksiksiz olarak indirdiğini yine Kur’an’da belirtmiştin ve Senin Kitabında böyle bir bilgi yoktu.”

… şimdi tam tersini düşünelim…

Mahşer günü sorgusunda Allah sana “Ben alemleri hiçbir insan için yaratmadım. Alemleri hangi amaçla yarattığımı Kur’an’da açıkça bildirmişken sen neye dayanarak o uydurma söze inandın?” diye soracak olursa…

Böyle bir durumda geçmiş evliyaları mı suçlayacaksın sevgili dostum!

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here